Ilmastonmuutos-Inno

Ilmastonmuutos-Inno -valmennusohjelmaan osallistumalla olet kehityksen aallonharjalla rakentamassa uusia liiketoimintamahdollisuuksia, kehittämässä palveluinnovaatioita ja kasvattamassa verkostoyhteistyötä luonnonvara- ja ympäristöalalle.

Tuotteistat organisaatiosi palveluita palvelumuotoilun keinoin, pilotoit ja viet uudet palvelut käytäntöön.

Valmennusohjelman sisältö kytketään tukemaan Suomen kansallisten ilmastotavoitteiden ja samalla kansainvälisten tavoitteiden saavuttamista. Teemana on ilmastonmuutoksen hillintä ja siihen sopeutuminen luonnonvara-alalla ja yleisesti.

  • Valmennus on suunnattu luonnonvara- ja ympäristöalalla toimiville asiantuntijoille, esihenkilöille ja kehittäjille.
  • Olemme kehittäneet valmennuksen yhdessä ProAgrian, TAPIOn ja EKAMIn asiantuntijoiden kanssa.
  • Osallistumalla valmennukseen kehität itseäsi ja organisaatiotasi ilmastonmuutoksen edelläkävijäksi ja entistä kilpailukykyisemmäksi toimijaksi.
  • Ohjelman valmentajat ovat osa-alueiden huippuasiantuntijoita ja tunnustettuja osaajia Suomessa.
  • Valmennus kestää n. 1,5 vuotta ja sisältää 10 lähiopintopäivää. Valmennusohjelma on maksuton.

Kysy rohkeasti lisää ja pyydä tarkempi esite valmennuksen sisällöstä. Kysy lisää sähköpostilla, täyttämällä alla oleva kyselylomake tai soittamalla meille.

Ohjelman kouluttajina toimivat alansa huippuasiantuntijat. Tilaa esite valmennuksen sisällöstä täyttämällä alla oleva lomake tai varmista paikkasi klikkaamalla jo ’ilmoittaudu’.

Z

Koulutusohjelmien tavoitteita ovat mm.

  • Uusien liiketoimintamahdollisuuksien löytäminen
  • Palveluinnovaatioiden kehittäminen
  • Verkostoyhteistyön kehittäminen
  • Palveluiden tuotteistaminen
  • Palveluiden pilotointi, myynti ja kaupallistaminen

Miksi sinun ja organisaatiosi kannattaa ilmoittautua mukaan?

Lue Ilmatieteenlaitoksen Saaran näkemys miksi tälläistä valmennusohjelmaa tarvitaan alla olevasta artikkelista.

Ilmoittaudu nyt ja varmista paikkasi valmennusohjelmassa!

Valmennusohjelman sisältö:

ORIENTAATIO / ILMASTONMUUTOKSEN MEGATRENDIT, ½ pv etäyhteydellä
  • Valmennuksen kokonaisuus: tavoitteet, sisältö, käytännön toteutus
  • Ilmastonmuutoksen megatrendit; millä tavalla ilmastonmuutos muuttaa megatrendinä tulevaisuutta?
ILMASTONMUUTOKSEN TUOMAT LIIKETOIMINTAMAHDOLLISUUDET JA PALVELUINNOVAATIOT, 1 pv
  • Mitä liiketoimintamahdollisuuksia ja palveluinnovaatioita liittyy ilmastonmuutokseen?
  • Palveluinnovaatioiden kehittäminen; palveluinnovaatiot – suuntaviivoja
  • Kehittäjän työkalupakki; palvelujen uudistaminen innovaatioiden avulla
ILMASTONMUUTOS: SOPEUTUMINEN JA HILLINTÄ, 2 päivää
  • Maankäyttösektorin merkitys ilmastonmuutoksessa
  • Kansainväliset tavoitteet ja sitoumukset
  • Ilmastonmuutokseen sopeutuminen metsätaloudessa
  • Vähenemiskeinot maataloudessa
  • Ilmastoinnovaatiot: konseptit ja potentiaali, hiilikauppa/päästökauppa, hiilensidontatuotteet, liiketoimintamahdollisuudet
  • Digitalisaation mahdollisuudet: tietostrategian vaikutus maa- ja metsätaloudessa
KETTERYYTTÄ KEHITTÄMISEEN: PALVELUMUOTOILULLA TULOKSIIN, OSA 1,
KONSEPTOINTI JA TUOTTEISTAMINEN, OSA 2, 1+1 päivää
  • Palvelumuotoilu kehittämisen metodina: kohti asiakaslähtöistä kehittämistä – uudet rajapinnat, palveluiden tuotteistaminen
  • Prototyypit, kokeilut ja visualisointi osana palveluiden kehitysprosessia
  • Prototyyppistä malliksi
  • Palvelukehityshankkeen suunnitteluprosessi, ideasta projektiksi
ILMASTONMUUTOS: KOHTI KESTÄVÄÄ ENERGIAA JA BIOTALOUTTA, 2 päivää
  • Uusiutuvan energian tuotantoteknologiat, lämpö, sähkö, liikenteen käyttöenergia
  • Energiavarat maa- ja metsätaloudessa
  • Raaka-aineiden ja energiatuotteiden kestävyysvaatimukset
  • Hyvinvointipalvelut ja muut ekosysteemipalvelut
  • Kotimaiset tuotteet ja palvelut ilmastotoimena
TALOUS JA KUSTANNUSTEHOKKUUS KEHITTÄMISTYÖSSÄ, 1 päivä
  • Talouden ymmärtäminen omalla vastuualueella
  • Kustannustehokkuuden kehittäminen palveluprosesseissa
  • Palvelukehittämisen talous
KEHITYSHANKKEEN KAUPALLISTAMINEN: BRÄNDI- JA IMAGOMARKKINOINTI, 1 päivä
  • Oman kehityshankkeen asiakaspilotointi
  • Käyttöönotto, levittäminen, hyödyntäminen
  • Brändi- ja imagomarkkinointi, sosiaalisen median hyödyntäminen
  • Viestintä ja markkinoinnin suunnittelu, viestintäsuunnitelma sisäisille ja ulkoisille asiakkaille
OMAN PALVELUKEHITYSHANKKEEN TOTEUTUS, 1–2 päivää
  • Kehityshankkeiden esitykset ”leijonanluolassa”

Kysy lisää:

Yhteystiedot

Verutum Oy
Pasilankatu 2
00240 Helsinki

[email protected]

Y-tunnus: 1798271-7